*alt_site_homepage_image*

Informacija dėl 2022–2023 mokslo metų brandos egzaminų pasirinkimo ir bazinės mokyklos

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. rugsėjo 2 d.  įsakymu Nr. V-1378 patvirtinti 2022–2023 mokslo metų Lietuvių kalbos ir literatūros įskaitos ir Brandos egzaminų tvarkaraščiai. Juose numatyta, kad užsienio (anglų, rusų, vokiečių ir prancūzų) kalbų kalbėjimo dalių patikrinimas vyks 2023 m. balandžio 12–14 dienomis. Informuojame apie pagrindines 2022–2023 mokslo metų brandos egzaminų organizavimo ir vykdymo aktualijas:

  • Savivaldybės mokyklų abiturientai rinkosi menų ir technologijų mokyklinius brandos egzaminus bei brandos darbą iki rugsėjo 25 d. Pasirinkusieji minėtų egzaminų veiklas jau pradėjo nuo šių metų spalio 3 d.
  • Kitus brandos egzaminus IV gimnazijų klasių mokiniai, buvę mokiniai ir eksternai turi pasirinkti iki 2022 m. lapkričio 24 d. Brandos atestatui gauti mokinys ir buvęs mokinys turi išlaikyti 2 brandos egzaminus: privalomą lietuvių kalbos ir literatūros ir dar vieną dalyko brandos egzaminą (išskyrus tuos atvejus, kai nuo pasirinkto brandos egzamino mokyklos direktoriaus įsakymu bus atleistas) ar brandos darbą. Kandidatai (mokiniai, buvę mokiniai, eksternai) lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzamino tipą – valstybinį ar mokyklinį – rinksis laisvai. Kandidatai be lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzamino gali rinktis ir laikyti ne daugiau kaip 6 dalykų brandos egzaminus. Pasirinkto dalyko brandos egzamino ir jo tipo vėliau keisti negalima.
  • Kaip ir praėjusiais metais, brandos darbą galės rinktis ir III gimnazijos klasės mokiniai. Jie brandos darbą galės pasirinkti iki einamųjų mokslo metų sausio 15 d. ir jį pradės rengti nuo sausio 30 d.
  • Kaip ir kasmet organizuojamos dvi brandos egzaminų sesijos – pagrindinė ir pakartotinė. Šių mokslo metų pagrindinė sesija vyks balandžio 12–birželio 27 dienomis, pakartotinė – birželio 28–liepos 13 dienomis. Per pakartotinę sesiją bus galima laikyti dėl pateisinamos priežasties iš pagrindinės sesijos atidėtus valstybinius ir mokyklinius brandos egzaminus bei mokyklinį lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzaminą, jei per pagrindinę sesiją nepasiseks išlaikyti mokyklinio ar valstybinio lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzamino.
  • Prašymą iki 2022 m. lapkričio 24 dienos dėl brandos egzaminų, III gimnazijos klasės mokinys dėl brandos darbo iki einamųjų mokslo metų sausio 15 dienos pasirinkimo pateikia:

1.     mokinys – savo mokyklos vadovui;

2.     buvęs mokinys – mokyklos, išdavusios mokymosi pasiekimų pažymėjimą, vadovui.

Kartu su prašymu būtina pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (asmens tapatybės kortelę, pasą ar leidimą gyventi Lietuvoje) arba vairuotojo pažymėjimą, mokymosi pasiekimų pažymėjimą. Pažymą apie turėtų įsiskolinimų likvidavimą (jeigu jie likviduoti kitoje mokykloje) mokyklos vadovui privalu pateikti iki ugdymo plane nustatytos ugdymo proceso gimnazijų IV klasėms pabaigos. Reorganizuotos, likviduotos mokyklos buvęs mokinys – mokyklos, turinčios teisę jam išduoti brandos atestatą, vadovui; laisvės atėmimo vietoje mokymosi pasiekimų pažymėjimą gavęs buvęs mokinys prašymą teikia savivaldybės administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens paskirtos mokyklos vadovui;

3.     eksternas – bazinės mokyklos vadovui; Apraše numatyta, kad eksternai, norintys laikyti brandos egzaminus pagrindinės sesijos metu, prašymus turi pateikti iki lapkričio 24 dienos savivaldybės bazinės mokyklos direktoriui. Eksternai, nepateikę prašymų iki lapkričio 24 d., galės teikti pasibaigus prašymų teikimo laikui, bet ne vėliau kaip likus 7 darbo dienoms iki pakartotinės sesijos pradžios. Tokiais atvejais prašymus eksternai teiks jau ne Trakų rajono savivaldybės, bet Kauno miesto savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtos bazinės mokyklos vadovui ir laikys joje pasirinktus brandos egzaminus pakartotinėje sesijoje. Eksternai gali laikyti visus egzaminus, išskyrus brandos darbą, menų, technologijų mokyklinius brandos egzaminus, gimtosios kalbos (baltarusių, lenkų, rusų, vokiečių) mokyklinio brandos egzamino I dalį. Prašymus galima pateikti tik vieną kartą vienoje bazinėje mokykloje.

Trakų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2022 m. spalio 7 d. įsakymu Nr. P2E-1040 „Dėl 2022–2023 mokslo metų brandos egzaminų bazinės mokyklos paskyrimo“ Lentvario Henriko Senkevičiaus gimnazija (Lauko g. 20, 25119, Lentvaris, tel. (8 528) 29 290) paskirta brandos egzaminų bazine mokykla. Lentvario Henriko Senkevičiaus gimnazijoje bus priimami eksternų (išorinių kandidatų) prašymai laikyti brandos egzaminus, organizuojama ir vykdoma mokyklinių brandos egzaminų pakartotinė sesija, pakartotinės sesijos mokyklinių brandos egzaminų darbų vertinimas ir mokyklinių brandos egzaminų laikiusių kandidatų apeliacijų nagrinėjimas. Brandos egzaminų organizavimo ir vykdymo tvarkos apraše apibrėžta: „Eksternas – asmuo, įgijęs vidurinį išsilavinimą Lietuvoje ar užsienyje, arba užsienio šalies mokyklos vidurinio ugdymo programos baigiamosios klasės mokinys, pageidaujantis laikyti brandos egzaminą“.

Eksternas, pateikdamas prašymą bazinės mokyklos vadovui, privalo pateikti:

1. Asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (asmens tapatybės kortelę, pasą ar leidimą gyventi Lietuvoje) arba vairuotojo pažymėjimą.

2. Vidurinį išsilavinimą liudijantį dokumentą (brandos atestatą, profesinės ar aukštesniosios mokyklos diplomą (jei vidurinis išsilavinimas įgytas Lietuvoje).

3. Jei vidurinis išsilavinimas įgytas užsienyje bent vieną iš žemiau išvardintų dokumentų ar patvirtintą jo kopiją:

3.1. ar švietimo ir mokslo ministro įsakymą dėl vidurinio išsilavinimo pripažinimo;

3.2. ar studijų kokybės vertinimo centro pažymą, kuria vidurinį išsilavinimą liudijanti kvalifikacija įvertinta lygiaverte arba lygiaverte su sąlyga, kad bus išlaikyti brandos egzaminai.

4. Užsienio šalies mokyklos mokinys – užsienio šalies mokyklos išduotą dokumentą, liudijantį, kad asmuo mokosi vidurinio ugdymo programos baigiamojoje klasėje.

5. Kvitą, patvirtinantį pinigų įmoką už pasirinktus brandos egzaminus.

Eksternas, teikdamas prašymą, sumoka 14,48 euro už kiekvieną pasirinktą dalyko brandos egzaminą. Bazinė mokykla gautas įmokas perveda į pajamų, gaunamų už teikiamas paslaugas, sąskaitas ir naudoja jas eksternų registravimo, brandos egzaminų organizavimo, vykdymo ir vertinimo išlaidoms apmokėti.

Daugiau informacijos apie egzaminus, jų programas galima rasti Nacionalinės švietimo agentūros interneto svetainėje https://www.nsa.smm.lt „Egzaminai“ ir savivaldybės interneto svetainėje https://www.trakai.lt/svietimas/bendrasis-ugdymas/brandos-egzaminai-be/320.

Regina Žukienė

Savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė                                                                                                                                          

Nuotraukoje: Lentvario Henriko Senkevičiaus gimnazija paskirta brandos egzaminų bazine mokykla.

category-img
Projekto vertė
Projekto laikotarpis
project image